Lompat ke isi kandungan

Menjejak Rakan

Julai 24, 2020

November 2018 seorang rakan lama sesama belajar di UPM tahun 74 – 77 telah mengajak saya untuk menjejak rakan sekursus, Diploma Sains dengan Pendidikan. Saya setuju. Akhirnya kami berlima Raja Ahmad Shah, Khusairi, Ariffin Tabrani, Saya dan Sairan Othman berkongsi harapan untuk mengumpulkan rakan rakan sekursus.

Bergebanglah kami sesama kami malah tanpa menyedari bahawa sdra Sairan Othman telah kembali kerahmatullah Disember 2019. Nasib menyebalahi kami apabila kami dapat mengesan seorang rakan Sdra Che Hassan Mansor tiga minggu yang lalu.

Dengan bantuan Che Hassan maka kumpulan wasap ini telah berkembang menjadi 65 orang sehingga petang tadi. Ketika yang sama kami mendapat berita bahawa lebih 10 orang dari rakan kami telah kembali menemui ilahi. Kini usaha menjejak rakan diteruskan.

Sebagai makluman kumpulan ini terdiri daripada pelajar Diploma Sains dgn Pendidikan di UPM yang memasuki UPM tahun 1974 dan bergraduat di tahun 1977. Pada masa mendaftar jumlahnya ialah 250 orang. Pada masa bergraduat 127 orang. Selain dari sebahagiannya dipromote ke ijzah terdapat juga yang tercicir sepanjang perjalanan. Ada juga yang bertukar pengajian ke Universiti lain.

Cukup dulu untuk kiriman ini.

No comments yet

Tinggalkan komen