Skip to content

KUNJUNGAN

Februari 19, 2012

Beberapa hari ini, aku dapati ramai sungguh pengunjung ke blog ini yang membaca tajuk berkaitan dengan Pengajaran berpusatkan Murid dan Laluan Menjadi Guru Cemerlang. Mengapa agaknya?

Mudah sahaja jawapannya… Bagi tajuk Pengajaran berpusatkan murid itu pasti ada assingment di mana-mana IPT yang berkaitan pendidikan yang memerlukan pelajarnya mendalami konsep dan perbincangan ini. Oleh itu apabila mereka search dalam internet melalui yahoo atau cara carian yang lain maka ramailah yang berjumpa dengan artikel ini.

Menyedari keadaan ini saya cuba memperbaiki kandungannya dari masa ke masa, dengan harapan apa yang saya tulis akan memberi manfaat kepada para pengunjung semua terutama sekali bakal guru.

Berkaitan dengan tajuk kedua, Laluan Menjadi Guru Cemerlang pula saya fikir ada dikalangan para guru yang ingin mengetahui bagaimana seseorang itu boleh jadi guru cemerlang.. berbanding dengan guru-guru sekarang dapat gelaran guru cemerlang. Ramai guru-guru senior kata, nak jadi guru cemerlang masa kini lebih mudah dan senang berbanding dulu..

Saya juga berharap para guru dapat mencadangkan tajuk yang berkaitan dengan proses pendidikan yang patut saya tulis dalam blog ini. Kalau ada cadangan sila bertahu saya melalui ruang komenter… Tulislah apa-apa tajuk yang difikirkan sesuai untuk saya bicarakan… Buatlah cadangan untuk saya fokuskan usaha pencarian maklumat dan pembinaan konsep yang sesuai dengan arena pendidikan di negara ini.

Sekian. TK

One Comment leave one →
  1. mr ikhwan permalink
    Februari 21, 2012 9:44 pm

    salam.. sy juga adalah antara bakal guru yg sedang mendalami apakah itu pengajaran berpusatkan murid.. utk pengetahuan tuan sekrg ni graduan pendidikan dlm proses mghadapi temuduga.. so mybe sbb tu lah ramai yg tgh search berkaitan pengajaran berpusatkan murid dan ciri guru cemerlang.. walau apa pun trm kasih atas penerangan tuan berkaitan pngajaran berpusatkan murid tu.. ia benar2 membantu..

    Jika ia membantu bakal guru, saya mengucapkan Alhamdulillah… syukur.. dah pencen dapat juga membantu bakal atau para guru. Semoga bantuan yang sedikit itu diberi ganjaran oleh Allah SWT.

Tinggalkan Jawapan

